Profesorii coordonatori ai celor cinci școli au primit mingi, veste și echipamente sportive ca recompensă pentru rezultatele obținute și efortul depus în cadrul proiectului organizat de UEFA în perioada 3 mai – 4 iunie.
România s-a clasat pe locul al doilea la nivel european, în fața unor țări precum Italia, Germania, Ungaria, Rusia, Scoția sau Anglia. Lider a fost Azerbaijan.
La nivel local, cele cinci școli din România s-au clasat astfel:
Profesorii coordonatori au împărtășit impresiile despre competiția online UEFA EURO 2020 Football in Schools și au vorbit despre implicarea copiilor în acest proiect și provocările pe care le-au avut de realizat.
„A fost un proiect reușit și foarte frumos. Copiii s-au bucurat foare mult pentru acest proiect, au fost foarte receptivi, au venit la școală chiar dacă orele se făceau online. Au venit, au filmat și le-a plăcut foarte mult. Ne bucurăm foarte mult pentru rezultatele pe care le-au obținut.
Când au aflat că România a terminat pe locul 2 la nivel internațional, copiii s-au bucurat extrem de mult. La nivel local, noi i-am premiat cu diplomele de la UEFA și cupe din partea primăriei. Au fost foarte fericiți!” – Marian Gîrleanu, profesor la Școala “Ion Vișoiu” din Chitila.
„Fiind perioada școlii online, copii s-au bucurat foarte mult că au avut posibilitatea să mai facă puțină mișcare. Și chiar și în această situație, concursul s-a desfășurat online, pe platforma UEFA creată special. Au participat 11 țări, pe locul I s-a clasat Azerbaijan, România pe locul II, iar pe locul III a fost Italia. La nivel național, Școala „Ion Vișoiu” din Chitila s-a clasat pe locul I, pe următoarele trei locuri s-au aflat celelalte școli din Chitila, iar pe ultimul loc școala din Otopeni.
Au fost foarte interesante denumirile exercițiilor, unele dintre ele având numele unor mari fotbaliști. Cel mai mult le-a plăcut un exercițiu care avea denumirea Maradona. În cadrul concursului, pe lângă provocările cu mingea au mai existat alte două provocări, dintre care una se baza pe short story, în care trebuia să descrie cum a fost anul de pandemie pentru ei și cât sport au făcut în acea perioadă. Cealaltă provocare se baza pe partea de creație artistică. Copiii trebuia să compună și să cânte melodii rap cu versuri create de ei, iar la școlile din Chitila am încărcat și astfel de materiale. Copiii noștri au creat și short story-uri și muzică.
Majoritatea copiilor care au participat sunt înscriși la diferite cluburi sportive și fac fotbal de performanță. Unii sunt și amatori. Avem și fete care fac fotbal de performanță. Pe lângă volei, baschet, fac și fotbal” – Anca Buzatu, profesoară la Școala Primară Ion Olteanu din Chitila.
“Copiii au fost foarte impresionați și atrași de proiect încă de la început! Entuziasmul lor a venit în acest context, al EURO 2020. Încă de când le-am prezentat provocările de pe platformă, era ceva wow pentru ei! Au fost foarte atrași și încântați să ia parte la activități.
În timpul desfășurării proiectului, când am realizat provocările, toți au lucrat cu entuziasm și au fost foarte motivați. Era o competiție între ei, care să fie mai bun și să strângă mai multe puncte. La sfârșit, când am primit rezultatele, au fost foarte bucuroși pentru locul pe care ne-am clasat. S-au bucurat de premiile pe care le-au primit, de diplomele de participare de la UEFA. A fost un proiect de succes, la care copiii au participat cu mare entuziasm!” – Andrei Dumitru Mirel, profesor la Școala Primară Nr.1 Rudeni.
“Proiectul Football in Schools a fost unul foarte frumos și interesant. Chiar aveam un oarecare regret că acest eveniment sportiv nu a fost marcat în niciun fel, de aceea ne-am bucurat foarte mult când a apărut această competiție cu aceste provocări. Copiii au fost pregătiți și pentru acest gen de competiție deoarece orele s-au desfășurat online în această perioadă. Exercițiile au fost alese și structurate foarte interesant, nu a fost ușor de executat, dar după câteva repetări și câteva instrucțiuni s-au descurcat foarte bine.
Le-am distribuit link-ul, și-au făcut o părere despre cum trebuie să execute exercițiile, după care i-am chemat la școală și i-am filmat. Am avut chiar un caz în care un elev a fost ajutat de către un părinte și a executat mare parte dintre exerciții acasă. Dintre copiii care au participat la acest proiect sunt câțiva care practică fotbalul, iar acest proiect a fost un prilej să își demonstreze abilitățile” – Cristian Ciucă, profesor la Școala „Eleonora Iliescu” din Chitila.
Competiția online UEFA EURO 2020 Football in Schools a fost dedicată elevilor cu vârste cuprinse între 11 și 13 ani din 11 țări gazdă ale Campionatului European de Fotbal 2020. Principalele obiective ale proiectului au fost: activitate fizică, educație, joc, incluziune, fair-play.